Livrare și retur
LIVRAREA PRODUSELOR
Produsele comandate se livrează pe teritoriul României prin GLS, SameDay Courier și FAN Courier. Produsele se află în ambalajul original, sigilat, al producătorului. La primirea coletului verificați integritatea ambalajului precum și existența facturii și a certificatului de garanție (în format fizic sau digital - pe adresa de e-mail folosită la plasarea comenzii). Eventualele probleme legate de integritatea coletelor se pot face doar în momentul primirii pe AWB sau se întocmește un proces verbal de constatare împreună cu angajatul firmei de curierat care livrează coletul, și/sau se refuză primirea și plata coletului. Reclamațiile ulterioare cu privire la aceste aspecte sunt nule.
Comenzile cu valoarea totală mai mare de 500 lei (TVA inclus) beneficiază de livrare gratuită. Pentru comenzile cu valoarea totală mai mică de 500 lei (TVA inclus) și care au mod de livrare curier se vă aplica un cost de livrare în valoare de 20 lei (TVA inclus) sau 15 lei (TVA inclus) pentru livrare în locker easyBox SameDay. Prețul de livrare poate varia în funcție de kilometrii adiționali. Costul final de livrare se vă afișa automat în pagina de comandă. Factura emisă va conține costul de livrare menționat separat față de valoarea produselor.
Timpii de livrare pot varia independent de voința noastră sau a firmei de curierat din cauze cum ar fi: condiții meteorologice extreme, blocaje rutiere, accidente, etc.
Termenul de livrare obișnuit al produselor este de 1 - 3 zile lucrătoare din momentul înregistrării și confirmării comenzii prin email sau telefonic de catre un reprezentant 1smart.ro. În condiții speciale, timpul de livrare poate fi depășit numai anunțându-vă în prealabil despre această situație.
DISPONIBILITATEA PRODUSELOR
Durata de livrare a unei comenzi depinde de disponibilitatea fiecărui produs. Produsele prezentate pe 1smart.ro pot fi prezente în stocul propriu sau în stocul furnizorilor noștri.
Statusul produselor poate fi:
- "În stoc" - Produsul este disponibil în stocul nostru și poate fi expediat imediat;
- "În stoc furnizor" - Livrarea se face după recepția produsului în stocul 1smart.ro. Termenul exact (durata de intrare pe stoc + durata de livrare) va fi comunicat telefonic sau pe e-mail, după verificarea stocului furnizorului. Timpul mediu de livrare este cuprins între 2 -5 zile lucrătoare. Anumite produse se pot epuiza de la un minut la altul și, de aceea, status-ul "În stoc furnizor" nu reprezintă o garanție a disponibilității.
- "Stoc epuizat" - Produsul s-a epuizat din stocul 1smart.ro și al furnizorilor, stocul urmând a fi completat într-o scurtă perioadă de timp.
RETURNAREA PRODUSELOR
Dreptul de denunțare unilaterală
OUG 34/2014 Art. 9. - (1): condițiile și modalitățile de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală, pentru cazurile prevăzute în prezenta ordonanță, sub forma clauzei următoare: "Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului că renunță la cumpărare, fară penalități și fară invocarea unui motiv, în termen de 14 zile lucrătoare de la primirea produsului său, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului".
OUG 34/2014 Art. 14. - (1): "Consumatorul returnează produsele fară întârziere nejustificata și în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat comerciantului decizia sa de retragere din contract în conformitate cu art. 11. Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi de consumator înainte de expirarea perioadei de 14 zile."
OUG 34/2014 Art. 14. - (3): Clientul este direct responsabil de diminuarea valorii produselor, ce rezultă din manipularea sau utilizarea acestora pe toată perioada în care s-au aflat în posesia sa, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționarii produselor.
*Dacă produsele (ex.: aspiratoare robot) ce conțin consumabile (ex.: filtre, perii) au fost utilizate, costul consumabilelor la prețul de achiziție va fi perceput din suma totală ce trebuie rambursată către dumneavoastră în urma returului. Produsele respective vor fi returnate și vor fi preluate fară consumabilele specificate. Toate costurile vă vor fi comunicate înainte de preluarea sau procesarea efectivă a procesului de retur.
OUG 34/2014 Art. 16. - (e): Exceptări de la dreptul de retragere: "furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator;"
*Produsele de igienă personală (ex.: periuță de dinți) se pot returna doar dacă nu au fost folosite (trebuie sa fie sigilate).
Dacă ai primit produsul incomplet sau neconform, este necesar să ne semnalezi acest lucru în maxim 48 de ore de la primirea comenzii. Orice sesizare ulterioară nu va fi luată în considerare.
Conform legislației în vigoare, politica de retur a produselor se aplică doar pentru achizițiile făcute de persoane fizice.
Mai multe detalii despre OUG 34/2014 regăsiți aici.
Condiții de returnare:
- Toate produsele comandate online se pot returna în maximum 14 zile de la primire.
- Produsul trebuie să fie returnat în condiții de siguranță, pe cât posibil în ambalajul original, pentru a evita deteriorarea acestuia la manipulare și/sau transport.
*Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producător pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent în mod obligatoriu, prezența lui fiind specifică producătorului. Prezența sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra că produsul este exact în formă și condițiile în care a fost eliberat de către producător. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renunțare la contract. - În cazul returului fără ambalaj și accesorii, acesta nu mai poate fi pus în vânzare la prețul la care a fost vândut către client, caz în care diminuarea de valoare în procent de [.]% din prețul de achiziție va fi suportat de către client/cumpărător. Suma reprezentând valoarea de diminuare va fi reținută din prețul plătit pentru acesta, consumatorului urmând să-i fie returnată doar diferența.
- Dacă în comandă sunt mai multe produse din același model, se acceptă retur doar dacă a fost desigilat sau dezambalat un singur produs din modelul respectiv.
- Nu se vor accepta retururile în termen de 14 zile calendaristice, dacă produsele prezintă urme de uzură și nu mai pot fi revândute.
- Nu se vor accepta retururile în termen de 14 zile calendaristice produsele asupra cărora au fost efectuate intervenții neautorizate, cele care prezintă urme de uzură sau folosire excesivă, zgârieturi, ciobituri, lovituri, șocuri mecanice / electrice.
- Produsele achiziționate sub formă de pachete (kit / pachet promo) sau care beneficiază de produse sau vouchere cadou, se pot returna doar sub formă de pachet sau împreună cu produsul cadou, iar voucherul va fi anulat. Dacă voucherul a fost utilizat, se va opri suma aferentă acestuia din suma totală ce urmează a fi rambursată.
- Produsele de igienă personală (ex.: periuță de dinți) se pot returna doar daca nu au fost folosite (trebuie sa fie sigilate). (Conform art. 16 - (e) din OUG 34/2014).
- Produsele ce au bandă adezivă (ex. bandă led) se pot returna doar dacă folia protectoare de pe banda adezivă nu a fost îndepărtată, iar produsul este intact.
- Dacă produsele (ex.: aspiratoare robot) ce conțin consumabile (ex.: filtre, perii) au fost utilizate, costul consumabilelor la prețul de achiziție va fi perceput din suma totală ce trebuie rambursată către dumneavoastră în urma returului. Produsele respective vor fi returnate și vor fi preluate fară consumabilele specificate. Toate costurile vă vor fi comunicate înainte de preluarea sau procesarea efectivă a procesului de retur.
- Produsele trebuie împachetate corespunzător pentru a fi protejate împotriva eventualelor deteriorări din timpul transportului.
- Lipsa sau deteriorarea etichetelor, sau a marcajelor de pe produse poate atrage refuzarea cererii de retur.
- Contravaloarea produselor se va returna în maximum 14 zile. Suma înapoiată va include, dacă este cazul, costul transportului plătit pentru expediarea inițială a comenzii.
- Costul transportului pentru returul produselor va fi suportat de către client.
- Pentru comenzile plătite cu cardul suma va fi returnată pe același card utilizat la tranzacționare, în decurs de 14 zile de la acceptarea returului.
- Pentru comenzile plătite prin Transfer bancar sau Ramburs, avem nevoie să ne transmiteți un cont IBAN în care să efectuăm transferul.
Cererea de retur se face din "Contul meu", secțiunea "Comenzile mele" - se alege comanda pentru care se dorește retur total sau parțial prin apăsarea butonului "Detalii comandă", se bifează căsuța din dreptul produsului pe care doriți să îl returnați, apoi apoi apăsați butonul "Solicită returnare".
Dacă ați efectuat comanda fară un cont de client, puteți cere returnarea produselor din pagina de Contact, astfel: Selectați în prima căsuță "Returnare produse", completați datele cerute, iar în secțiunea "Mesaj" este necesar să ne comunicați ID-ul (numărul) și data comenzii și produsul/produsele pe care doriți să le returnați, sau să descărcați și să completați formularul de retur disponibil aici.
Pentru informații suplimentare legate de returnarea produselor, ne puteți contacta folosind oricare din metodele de contact afișate in pagina de Contact, sau prin Formularul de contact de Luni pana Vineri, în intervalul 0900 - 1800.